Cercar en aquest blog

sábado, 22 de septiembre de 2007

El penyasegat de la Falconera Garraf.

TRAVESSA AL GARRAF.

Any 2002. L'Ume reinstal·la el penyasegat per fer-lo una travessa. Pel que hem pogut veure la instal·lació ha sofert alguns expolis i actualment si voleu realitzar la travessa per fora, haureu de fer el passamans amb la vostra pròpia corda....

LA TRAVESSA DEL PENYA-SEGAT

Amics de l’UME, volem explicar-vos l’última que n’hem portat de cap els de l’EGUME: bé no es tracta de cap campanya a Cotiella, ni cap cova espectacular, ni tan sols ens hem tingut d’amagar sota terra a les fosques, de fet hem acabat remullant-nos al mar...

Bé, molts de vosaltres ja coneixereu el pas de la Maladona, enmig de les costes de Garraf, doncs allà mateix si seguim pel camí que porta cap a les vies d’escalada, i no trenquem cap a baix si no que continuem pujant, trobarem al costat d’uns pins una espècie de barranc-forat, és l’avenc del penya-segat. A primera vista només veurem la típica paret que cau fins no sabem ben be a on, però si ens hi fixem veiem que es tracta d’un avenc en el que una de les parets (l’exterior, tocant al mar) s’ha enfonsat. Aquest avenc alterna les parts esquinçades amb les senceres, així doncs tenim un primer pou seccionat d’uns 30 m d’alçada, un de segon tot sencer d’uns 50 m (i per tant fosc) i la darrera part, a on el que hauria estat una gran sala, també es va col·lapsar i ha quedat oberta a l’exterior i penjada uns 30 m sobre el mar. La gràcia de l’avenc del penya-segat, és que està equipat per davallar-lo a doble corda per la part interior. Fins ara es podia, amb penes i treballs, baixar amb corda fixa per fora del forat evitant el pou fosc, doncs be ara l’ EGUME ha equipat per baixar en doble corda, aquesta part, que és, sens dubte molt més espectacular. S’ha aprofitat per reposar tot el material rovellat (s’han posat tots els ancoratges d’acer inoxidable), ara ens hi trobarem anelles, reunions, passamans de corda i de cable d’acer etc , per tal de gaudir d’una travessa molt més segura..

Així doncs us proposem un descens a doble corda (fins al mar) per l ‘avenc del penya-segat, desviant-nos després (si voleu, podeu continuar per la via tradicional) per l’exterior amb un ràpel volat amb unes vistes magnifiques, tot això entremig de margallons i pedra calcària amb formacions típiques dels avencs (sense deixar de veure la llum del sol).

Fitxa tècnica:

Material necessari: 2 cordes de 40m, bagues d’ancoratge, i neoprè (si no aneu a l’estiu)

Descripció travessa: Comencem amb un desnivell de 25 m, s’instal·la en una argolla agafada a un pi. Una vegada hem davallat aquest pou, tenim dues alternatives: la clàssica, (seguir davallant pel mig del pou) o bé, desviar-nos a mà dreta cap a la nova via.
S’hi elegim la darrera opció, ja veurem una cadena amb una argolla que ens permetrà rapel·lar (després d’una rampeta i un petit ressalt entre margallons) fins a la zona dels passamans.
En aquest punt ens faran falta les bagues d’ancoratge per poder arribar a la cadena amb argolla, que està allunyada de la nostra trajectòria.
Tornarem a col·locar la corda i baixarem uns 11 m, fins a una “reunió” totalment penjada, a on ens hi quedarem per poder fer el rapel final fins a la base de la sala inferior (28 m). Aquí al fons, continuarem per la part esquerra (mirant el mar) fins a una nova i última argolla que ens permetrà davallar fins al mar,( 22 metres de ràpel més).
Una vegada al mar nedarem direcció Sitges, fins a l’entrada de la cova de la Falconera, i des d’aquí pujarem fins al túnel a sobre de la via del tren (haurem de caminar uns metres per la via i pujar al sostre del túnel, per unes antigues instal·lacions elèctriques)
Croquis:

Recomanacions: Si la mar està molt moguda millor no intentar la travessa. Si no heu anat mai a la Falconera, millor primer atansar-s’hi (hi ha un pas una mica delicat a on és prudent assegurar-se amb una corda). Molt de compte al caminar per les vies del tren no avanceu fins que veieu el semàfor en vermell.